loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 546 چهارشنبه 04 مرداد 1391 نظرات (0)

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.03/IMAGE634786399331557531.jpg

 

استودیو «برادران وارنر» فروش این هفته «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را اعلام نکرد، اما آمار نشان می دهد که این فیلم سینمایی به فروشی برابر با 158.4 میلیون دلار در آمریکای شمالی دست یافته است.

در حالی که مسئولان استودیو «برادران وارنر» به احترام قربانیان حادثه تیراندازی سینمای شهر آرورا ایالت کلورادو، فروش این هفته «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را اعلام نکرده اند، آمار منتشر شده از سوی سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا نشان می دهد که این فیلم سینمایی توانسته در نخستین هفته اکران خود فروشی برابر با 158.4 میلیون دلار را در گیشه سینماهای آمریکای شمالی رقم بزند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپوتر، فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروشی که در این هفته کسب کرده است، پس از فیلم های سینمایی «خونخواهان» (The Avengers) و اپیزود دوم از آخرین قسمت مجموعه فیلم های اکشن تخیلی «هری پاتر» به نام «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows)، در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم ها در هفته نخست اکران در سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفته است.

2 فیلم سینمایی «خونخواهان» و «هری پاتر و مقدسان مرگبار» در هفته نخست اکران توانسته اند پیش از این به ترتیب فروشی برابر با 207.4 و 269.2 میلیون دلار را برای خود رقم بزنند. البته نکته جالب توجه درباره این موضوع این است که «خونخواهان» و «هری پاتر» هر دو به صورت سه بعدی اکران شده اند، اما فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در قالبت آثار دو بعدی روی پرده سینماها رفته است.

البته برخی از منتقدان و کارشناسان هالیوودی پیش بینی کرده اند که احتمالا «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» بتواند فروشی برابر با 170 میلیون دلار را نیز کسب کند، که  این موضوع تا اعلام رسمی فروش این فیلم سینمایی از سوی «برادران وارنر» به صورت قطعی معلوم نمی شود.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت 8 سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های 2005 و 2008 میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با 352 و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.

البته حادث در سینمای شهر آئورورا ایالت کلورادو  اکران این فیلم را تحت تاثیر قرار داد. در ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه (30 تیر/20 ژوئیه 2012 میلادی)، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بودند، جوان 24 ساله نقابدار و مسلحی که خود را جوکر می خواند از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، 12 تن از آن ها را به قتل رساند و 50 تن هم زخمی شدند.

پس از حادثه دل‌خراش تیراندازی به تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد در سینمای شهر آئورورا ایالت کلورادو آمریکا، مسئولان شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» که مسئولیت اکران این فیلم سینمایی را برعهده دارند، اعلام کردند که آمار فروش نخستین هفته اکران این پروژه را تا روز دوشنبه هفته جاری منتشر نمی کنند.

پس از اعلام این خبر از سوی شرکت فیلمسازی «برادران وارنر»، دیگر شرکت های فیلمسازی هالیوودی نیز اظهار کرده اند که این هفته آمار فروش آثار خود را اعلام نمی ‌کنند. البته این موضوع به معنای بی‌خبر بودند این شرکت ها از فروش فیلم هایشان نیست.

شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» پیش از این در بیانیه‌ای درباره این ترور وحشتناک اعلام کرده بود: «برادران وارنر» و فیلمسازان زمانی که از این حادثه شوک آور باخبر شدند عمیقا اندوهگین شدند. در این زمان حزن انگیز ما همدردی صمیمانه خود را به قربانیان و خانواده های آن ها ابراز می کنیم.

کریستوفر نولان؛ کارگردان فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» نیز روز گذشته در بیانیه از طرف خود و بازیگران این پروژه گفته بود: از طرف بازیگران و دیگر دست‌اندکاران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» می خواهم ژرفای اندوهمان را در رابطه با این فاجعه بی معنی که برای تمامی شهروندان آئورورا اتفاق افتاده است، بیان کنم. من به جز این موضوع که قربانیان این حادثه در شب گذشته در حال تماشای فیلم بودند، چیز دیگری را نمی دانم و به دنبال کشف جزئیات بیشتری درباره این حادثه نیز نخواهم بود. من معتقدم فیلم ها یکی از قالب های هنری بزرگ آمریکایی است و تقسیم تجربه تماشای یک داستانی که روی پرده سینما نقل می شود یک تفریح لذت بخش و مهم است.

سینما خانه من است و فکر این که شخصی با انجام یک کار وحشیانه غیرقابل تحمل به این مکان مقدس و امیدوارکننده هتک حرمت کند برای من ویران کننده است. هیچ کدام از ما کلمه ای نمی توانیم بیان کنیم که بتواند احساسات ما درباره قربانیان بی گناه این جنایت مخوف و ترسناک را ابراز کند، اما ما و فکرمان همیشه با آن ها و خانواده های آن ها است.

کریستین بل؛ بازیگر نقش بت‌من در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» نیز پس از حادثه تیراندازی سینمایی شهر آرورا ایالت کلورادو در بیانیه ای اظهار کرد: لغات از بیان ترسی که احساس می کنم قاصرند. من نمی توانم درد و اندوه قربانیان و بازمانده‌هایشان را درک کنم، اما از صمیم قلب با آن ها همدردی می کنم.

--------------

منبع: سینما پرس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 458
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,294
  • بازدید ماه : 4,141
  • بازدید سال : 27,931
  • بازدید کلی : 1,138,636
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M