loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 538 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.04/IMAGE634788304213111394.jpg

 

تریلر با موضوع سفر در زمان «لوپر» با بازی بروس ویلیس، جوزف گوردون-لویت و امیلی بلانت فیلم افتتاحیه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو است.

برگزارکنندگان جشنواره تورنتو روز سه‌شنبه اسامی 61 فیلم بخش گالا (یا جشن‌ها) و نمایش‌های ویژه را اعلام کردند.

در میان این فیلم‌ها 39 فیلم برای اولین بار در دنیا در جشنواره تورنتو 2012 به نمایش درمی‌آیند که شامل تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون دیوید اُراسل، جاس ویدن، نیل جردن و لورن کانته است.


تریلر «آرگو» به کارگردانی و با بازی بن افلک با موضوع خروج شش آمریکایی از ایران در سال 1980، یکی از 11 فیلمی است که اولین بار در دنیا در بخش گالا روی پرده می‌روند.


مستند «عشق، مریلین» ساخته لیز گاربوس درباره دست‌نوشته‌های تازه کشف‌شده مریلین مونرو بازیگر معروف هالیوود، مستند «آنجلا و تمام زندانیان سیاسی را آزاد کنید» به کارگردانی شولا لینچ و «Silver Linings Playbook» ساخته دیوید اُراسل درباره یک خانواده به هم ریخته با بازی رابرت دنیرو، جنیفر لارنس و برادلی کوپر از دیگر فیلم‌هایی هستند که برای اولین بار در بخش گالا نمایش داده می‌شوند.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.04/IMAGE634788304195795364.jpg

رایان گاسلینگ در صحنه‌ای از فیلم «جایی آن سوی درختان کاج»

برادلی کوپر در فیلم «جایی آن سوی درختان کاج» به کارگردانی درک سیانفرانس نیز بازی می‌کند که یک درام با موضوع پلیس‌ها و سارقان است. این فیلم که رایان گاسلینگ دیگر بازیگر آن است، اولین بار در دنیا در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌رود.

«هاید پارک در هادسن» ساخته راجر میشل درباره روزولت رئیس جمهور آمریکا (با بازی بیل موری) که سال 1939 در نیویورک میزبان خانواده سلطنتی بریتانیا شد، «آرزوهای بزرگ» به کارگردانی مایک نیوئل با بازی رالف فاینس که اقتباسی جدید از رمان معروف چارلز دیکنز است و «تولد دوباره» ساخته سرجو کاستلیتو با بازی پنه‌لوپه کروز که داستان آن در سارایوو روی می‌دهد، از دیگر فیلم‌های بخش گالا هستند.


«بنیادگرای ناراضی» ساخته میرا نائیر که فیلم افتتاحیه شصت و نهمین دوره جشنواره ونیز است، اولین بار در آمریکای شمالی به نمایش داده می‌شود. همین طور درام «The Company You Keep» به کارگردانی رابرت ردفورد با بازی شایا لابوف با موضوع یک فراری و «ماشین جین منسفیلد» به کارگردانی بیلی باب تورنتن با بازی خود او، رابرت دووال، جان هرت و کوین بیکن که داستان آن در دهه 1960 روی می‌دهد.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.04/IMAGE634788304204531379.jpg


بروس ویلیس در صحنه‌ای از فیلم «لوپر»

تریلر آینده‌گرایانه «لوپر» به کارگردانی رایان جانسن تنها فیلم با موضوع سفر در زمان در این دوره جشنواره تورنتو نیست. «اطلس ابرها» به کارگردانی توم تیکور، اندی و لانا واچوفسکی با بازی بن ویشاو، تام هنکس، هالی بری، سوزان ساراندون، کیت دیوید، هوگو ویوینگ، جیم برودبنت و هیو گرانت که همزمان شش داستان را در شش ژانر متفاوت روایت می‌کند، اولین بار در دنیا در بخش نمایش‌های ویژه به نمایش درمی‌آید.

درام‌کمدی «Thanks for Sharing» ساخته استیوارت بلومبرگ با بازی مارک روفالو، تیم رابینز و گوئینت پالترو، درام با موضوع پلیس لس آنجلس «End of Watch» به کارگردانی دیوید آیر با بازی جیک جیلنهال و مایکل پنا، «ایموجین» ساخته رابرت پولچینی و شری اسپرینگر با بازی آنت بنینگ، مت دیمن و کریستن ویگ، «یک کوارتت دیرهنگام» به کارگردانی ساخته یارون زیلبرمن با بازی فیلیپ سیمور هافمن، «هیاهوی بسیار برای هیچ» جاس ویدن، «فرانسس ها» نوا بامبک با بازی گرتا گرویگ، «نویسندگان» به کارگردانی جاش بون با بازی جنیفر کانلی، گرگ کینر و کریستن بل و «به هر قیمت» ساخته رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا از فیلم‌های آمریکایی این دوره جشنواره تورنتو هستند.


از فیلم‌های بریتانیایی بخش نمایش‌های ویژه می‌توان به فیلم سیاه «بیزانتیوم» ساخته نیل جردن، «کوارتت» اولین تجربه کارگردانی داستین هافمن درباره یک گروه خواننده اپرا بازنشسته و «جینجر و رزا» ساخته سالی پاتر که داستان آن در دهه 1960 روی می‌دهد، اشاره کرد.


اقتباس لورن کانه از رمان «Foxfire» نوشته جویس کارول اوتس که داستان آن در دهه 1950 اتفاق می‌افتد، درام «در خانه» به کارگردانی فرانسوا اوزون با بازی کریستین اسکات تامس، «غیرممکن» ساخته جی. ا. بایونا با بازی نائومی واتس و یوان مگرگور، «هانا آرنت» ساخته مارگارت فون تروتا درباره نظریه‌پرداز سیاسی، «آقای پیپ» به کارگردانی اندرو آدامسن با بازی هیو لوری، تریلر مالی «سرمایه» ساخته کنستانتین کوستا گاوراس، «زیتون» به کارگردانی ایران ریکلیس که داستان آن در لبنان دهه 1980 روی می‌دهد، اکشن «عمیق» ساخته بالتازار کورماکور و فیلم جنگی «شام آخر» به کارگردانی لو چوان از دیگر فیلم‌هایی هستند که برای اولین بار در جشنواره تورنتو نمایش داده می‌شوند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.04/IMAGE634788304221691409.jpg

کایرا نایتلی در صحنه‌ای از فیلم «آنا کارنینا»


«آنا کارنینا» اقتباس جو رایت از رمان حماسی لئو تولستوی با بازی کایرا نایتلی، «گرفتار شبکه» به کارگردانی چن کایگه، «زیبای خفته» ساخته مارکو بلوکیو، «همه یک نقشه دارند» به کارگردانی آنا پیتربارگ با بازی ویگو مورتنسن اولین نمایش بین‌المللی خود را در تورنتو تجربه می‌کنند.


«To the Wonder» فیلم جدید ترنس مالیک با بازی بن افلک، خاویر باردم و ریچل مک‌آدامز اولین بار در آمریکای شمالی در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌رود. همین طور «واقعیت» به کارگردانی ماتئو گارونه، «چند ساعت از بهار» استفانی بریز، «شکار» ساخته توماس وینتربرگ، «نه» به کارگردانی پابلو لارین، «Outrage Beyond» ساخته تاکشی کیتانو و «زنگ و استخوان» ژاک اودیار.


سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو 6 تا 16 سپتامبر (16 تا 26 شهریور) برگزار می‌شود.


جشنواره تورنتو بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. از این جشنواره به عنوان مهمترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی و به نوعی آغازگر فصل جوایز سینمایی در آمریکا یاد می‌شود.

-------------------

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 185
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,021
  • بازدید ماه : 3,868
  • بازدید سال : 27,658
  • بازدید کلی : 1,138,363
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M