loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 598 سه شنبه 17 مرداد 1391 نظرات (0)

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.16/13900906142618_photoa.jpg

 

فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروشی برابر با 36.4 میلیون دلار توانست برای سومین هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهد.

سومین قسمت از سه گانه بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 36.4 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته سینماهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهد.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان بت‌من را به تصویر می کشد که پس از گذشت 8 سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد. تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام «شروع بت‌من» (Batman Begins) و «شوالیه تاریکی» که در سال های 2005 و 2008 میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با 372 میلیون و یک میلیارد دلار را رقم زده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «یادآوری مطلق» (Totall Recall) به کارگردانی لن وایزمن نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 26 میلیون دلار در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

کرت ویمر و مارک بومبک به طور مشترک فیلمنامه «یادآوری مطلق» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان کارگر کارخانه ای به نام «داگلاس کویید» را به تصویر می کشد که پس از آشنایی با شرکت «ریکال» به این موضوع که او یک جاسوس است مظنون می شود. شرکت «ریکال» برای مشتری های خود یک ذهن مصنوعی را به وجود می‌آورد. کویید نیز متوجه می شود که او هم مانند بقیه دارای یک ذهن مصنوعی است.

کالین فارل، بوکیم وودباین و برایان کرانستون از جمله بازیگران فیلم سینمایی «یادآوری مطلق» هستند و این فیلم سینمایی نسخه بازسازی شده یک فیلم سینمایی با همین نام است که در سال 1990 میلادی و با حضور آرنولد شوارتزنگر ساخته شده بود.

فیلم سینمایی «خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی» (Diary of a Wimpy Kid: Dog Days) به کارگردانی دیوید بورز که نخستین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 14.7 میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

گیب ساشز به همراه مایا فوربز فیلمنامه «خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی» را نوشته اند و این فیلم کمدی ماجرای چند پسر نوجوان را روایت می کند که پس از اتمام سال تحصیلی و شروع فصل گرما، نمی دانند که چگونه اوقات فراغت خود در تابستان را سپری کنند.

قسمت چهارم از انیمیشن های سینمایی «عصر یخبندان» به نام «عصر یخبندان؛ رانش قاره‌ای» (Ice Age: Continental Drift) نیز در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 8.4 میلیون دلار توانست عنوان چهارمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

استیو مارتینو و مایک تارمیر به طور مشترک کارگردانی قسمت چهارم «عصر یخبندان» را برعهده دارند و بازیگرانی مانند ری رومانو، دنیس لیری، کوئین لطیفه و جنیفر لوپز به جای شخصیت های این انیمیشن سینمایی حرف زده اند.

همچنین قسمت های اول تا سوم مجموعه انیمیشن های «عصر یخبندان» به ترتیب در سال های 2002، 2006 و 2009 میلادی و با عناوین «عصر یخبندان»، «عصریخبندان؛ ذوب» (Ice Age: The Meltdown) و «عصر یخبندان؛ انقراض دایناسورها» (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) روی پرده سینماهای سراسر جهان رفته اند. 3 قسمت پیشین انیمیشن های «عصر یخبندان» نیز به ترتیب فروشی برابر با 383،655 و 886 میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم زده اند.

فیلم سینمایی «نگهبان» (The Watch) به کارگردانی آکیوا شافر نیز در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 6.3 میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

جیرد استرن و یت روگن فیلمنامه «نگهبان» را به طور مشترک نوشته اند و این فیلم کمدی داستان عده‌ای از نگهبانان که منتظقه مسکونی را نشان می دهد که متوجه می شوند در حال دفاع از زمین در برابر حملات موجودات فضایی بیگانه هستند. بن استیلر، وینس ووگن و جونا هیل در فیلم سینمایی «نگهبان» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «تد» (Ted) به کارگردانی ست مک‌فارلین که ششمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز توانست با فروشی برابر با 5.4 میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

ست مک‌فارلین به همراه الک سالکین فیلمنامه «تد» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای یک خرس اسباب بازی به نام «تد» را به تصویر می کشد که با تحقق یافتن آرزوی دوران کودکی صاحبش، جان می گیرد و این موضوع موجب به وجود آمدن اتفاقاتی برای هر دوی آن ها می شود. مارک والبرگ، میلا کانیس و جول مک‌هیل از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «تد» ایفای نقش کرده اند.

چهارمین قسمت از مجموعه آثار دنباله‌دار «اِستپ آپ» به نام «انقلاب اِستپ آپ» (Step Up Revolution) به کارگردانی اسکات اسپیر که دومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز در این هفته با فروشی برابر با 5.3 میلیون دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار با اکران در سال های 2006، 2008 و 2010 میلادی به ترتیب فروشی برابر با 114، 150 و 159 میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن فانتزی «مرد عنکبوتی» به نام «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) که پنجمین هفته اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 4.3 میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته و مجموع فروشی برابر با 251 میلیون دلار، توانست رتبه هشتم پرفروش‌ فیلم‌های این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

جیمز واندربیت و آلوین سارجنت فیلمنامه «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» را نوشته اند و در این قسمت از این آثار دنباله‌دار، «پیتر پارکر» (مرد عنکبوتی) برای تحقیق درباره این موضوع که چرا در کودکی پدر و مادش به طرز مشکوکی ناپدید شده اند با دوست پدرش که دکتری به نام «کارت کانارز» است آشنا می شود و همین آشنایی موجب رخ دادن حوادثی غیرعادی برای او می شود. مارک وب کارگردانی «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» را برعهده دارد و اندرو گارفیلد، اما استون و رایس ایفانس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم اکشن فانتزی ایفای نقش کرده اند.

همچنین سه قسمت پیشین فیلم های اکشن تخیلی «مرد عنکبوتی» درسال های 2002، 2004 و 2007 میلادی اکران شده اند و به ترتیب فروشی برابر با 821، 783 و 890 میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم زده اند.

انیمیشن سینمایی «دلیر» (Brave) به کارگردانی مارک اندروز و برندا چامپن نیز در هفتمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 2.9 میلیون دلار عنوان نهمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

مارک اندروز و استیو پورسل فیلمنامه «دلیر» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای شاهدخت نوجوانی را به تصویر می کشد که برای رهایی از طلسم جادوگر باید شجاعت و مهارت در تیراندزی خود را تا حد خیلی زیادی ارتقا بخشد. کلی مک دونالد، بیلی کانلی و اما تامسون نیز از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های انیمیشن سینمایی «دلیر» حرف زده اند.

فیلم سینمایی «مایک جادویی» (Magic Mike) به کارگردانی استیون سودربرگ نیز در ششمین هفته اکران خود توانست با تکیه بر فروشی برابر با 1.3 میلیون دلار در رتبه دهم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای آمریکای شمالی بایستد.

رید کارولین فیلمنامه «مایک جادویی» را نوشته است و چانینگ تتوم، الکس پتیفر و اولیویا مان از جمله بازیگران جوانی هستند که در این فیلم سینمایی بازی کرده اند.

همچنین فروش کلی این آثار در سینماهای آمریکای شمالی تا به امروز به شرح زیر است:

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، 3 هفته اکران، 355 ملیون دلار.

«یادآوری مطلق»، یک هفته اکران، 26 میلیون دلار.

«خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی»، یک هفته اکران 14.7 میلیون دلار.

«عصر یخبندان؛ رانش قاره‌ای»، 4 هفته اکران، 132 میلیون دلار.

«نگهبان»، 2 هفته اکران 25.4 میلیون دلار.

«تد»، 6 هفته اکران، 203 میلیون دلار.

«انقلاب استپ آپ»، 2 هفته اکران، 23.1 میلیون دلار.

«مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز»، 5 هفته اکران، 251 میلیون دلار.

«دلیر»، 7 هفته اکران، 223 میلیون دلار.

«مایک جادویی»، 6 هفته اکران 111 میلیون دلار.

-----------

منبع: سینما پرس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,081
  • بازدید ماه : 3,928
  • بازدید سال : 27,718
  • بازدید کلی : 1,138,423
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M