loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 528 دوشنبه 30 مرداد 1391 نظرات (0)

کمدی سیاسی «فعالیت انتخاباتی» در نقش دو رقیب انتخابات کنگره آمریکا از جمعه پیش در سینماها اکران شده و این بهانه‌ای است برای پرداختن به ۱۵ فیلم برتر هالیوود با موضوع انتخابات.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/30.jpg

«دِیو» Dave (ایوان ریتمن، ۱۹۹۳) /
کوین کلاین در این فیلم نقش دیو کاویک مسئول یک آژانس کاریابی را بازی می‌کند که شباهت زیادی به رئیس جمهور آمریکا دارد و گاهی اوقات در میان مردم به شوخی ادای او را درمی‌آورد. وقتی رئیس جمهور سکته می‌کند، از دیو می‌خواهند نقش او را بازی کند. در نهایت دیو خود وارد عمل می‌شود و برای حضور در شورای شهر دست به فعالیت انتخاباتی می‌زند. سیگورنی ویور، فرانک لانجلا و بن کینگزلی دیگر بازیگران «دیو» هستند.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/31.jpg

«بولوورث» Bulworth (وارن بیتی، ۱۹۹۸) / وارن بیتی در این فیلم که موضوعی سیاسی دارد بازی می‌کند. او همچنین یکی از فیلمنامه‌نویسان و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است. بیتی نقش سناتور جی بولوورث را بازی می‌کند که قصد دارد نامزد ریاست جمهوری شود. او که از همه چیز دلزده و مایوس شده به جایی می‌رسد که به سیم آخر می‌زند و می‌کوشد از قالب‌های از پیش تعیین‌شده فاصله بگیرد و حقیقت را بگوید. الیور پلات، دان چیدل، پل سوروینو و هالی بری نیز در فیلم «بولوورث» بازی می‌کنند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/32.jpg

«همه مردان رئیس جمهور» All the President's Men (آلن جی. پاکولا، ۱۹۷۶) /
هرچند «همه مردان رئیس جمهور» واقعا فیلمی درباره انتخابات نیست، اما رویدادهای مربوط به رسوایی واترگیت را به تصویر می‌کشد که به استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب جرالد فورد معاون رئیس جمهور به این مقام در سال ۱۹۷۴ انجامید. رابرت ردفورد و داستین هافمن در این فیلم برنده اسکار به نقش باب وودوارد و کارل برنستین خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست بازی می‌کنند که تحقیقات آن‌ها باعث افشای ارتباط نیکسون با مسئله استراق سمع در ستاد فرماندهی دموکرات‌ها شد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/33.jpg


«انتخابات» Election (الکساندر پین، ۱۹۹۹) /
ریس ویدرسپون در یکی از اولین فیلم‌های خود - و به جرات از همه به یادماندنی‌تر - در نقش یک معلم دبیرستان ظاهر شد که زندگی او هنگام کار با دانش‌آموزان در جریان انتخابات مدرسه شکلی پیچیده پیدا می‌کند. ماتیو برودریک و کریس کلاین دیگر بازیگران «انتخابات» هستند.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/34.jpg

«هواپیمای رئیس جمهور» Air Force One (ولفگانگ پترسن، ۱۹۹۷) /
هریسن فورد در این فیلم اکشن-ماجرایی نقش جیمز مارشال رئیس جمهور آمریکا را بازی می‌کند. او در مسکو بر ضد تروریسم سخنرانی می‌کند. در بازگشت گروهی تروریست ملی‌گرا و افراطی قزاق به رهبری خورشونوف (با بازی گری اولدمن) هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور را می‌ربایند، اما مارشال که خود در جنگ ویتنام خدمت کرده و مدال افتخار دارد، از تجربیات خود برای حل این مشکل استفاده می‌کند. گلن کلوز در «هواپیمای رئیس جمهور» نقش معاون رئیس جمهور را بازی می‌کند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/35.jpg

«رئیس دولت» Head of State (کریس راک، ۲۰۰۳) /
چند سال پیش از آنکه باراک اوباما به کاخ سفید برود، کریس راک نقش اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا را بازی کرد. فیلمنامه «رئیس دولت» را خود راک نوشت. برنی مک هم در این فیلم بازی می‌کند.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/36.jpg
«عید مارس» Ides of March (جرج کلونی، ۲۰۱۱) / رایان گاسلینگ نقش مدیر جوان ستاد انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات (با بازی جرج کلونی) را ایفاء می‌کند که در دام سیاست‌های پشت پرده گرفتار می‌شود. کلونی بجر کارگردان یکی از فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان این درام سیاسی سیاه هم بود. فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی، ماریسا تومی، جفری رایت و ایوان ریچل وود دیگر بازیگران ««عید مارس» هستند که اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/37.jpg

«مرد سال» Man of the Year (بری لوینسن، ۲۰۰۶) /
رابین ویلیامز نقش تام دابز مجری برنامه گفت‌وگوهای سرگرم‌کننده تلویزیونی را بازی می‌کند که ناخواسته با حمایت حدود چهار میلیون بیننده وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. کریستوفر واکن، لورا لینی و جف گلدبلام دیگر بازیگران «مرد سال» هستند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/38.jpg

«کاندیدای منچوری» Manchurian Candidate (جاناتان دمی، ۲۰۰۴) / دنزل واشنگتن نقش سرگرد بنت مارکو را بازی می‌کند که در جنگ خلیج فارس حضور داشته است. لیو شرایبر در نقش گروهبان ریموند شا یک قهرمان جنگ ظاهر شده است. شا خود را کاندیدای معاونت ریاست جمهوری می‌کند. پس از مدتی مشخص می‌شود مارکو و شا در یک آزمایشگاه مخفی شستشوی مغزی شده‌اند و عاملان این کار قصد دارند از شا برای کشتن رئیس جمهور جدید استفاده کنند. «کاندیدای منچوری» بر مبنای رمانی که سال ۱۹۵۹ منتشر شد و فیلمی به کارگردانی جان فرانکن‌هایمر که سال ۱۹۶۲ به نمایش درآمد، ساخته شد. مریل استریپ در «کاندیدای منچوری» جدید نقش یک سناتور اهریمنی را بازی می‌کند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/39.jpg

«آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود» Mr. Smith Goes to Washington (فرانک کاپرا، ۱۹۳۹) /
جیمز استیوارت در این فیلم برنده اسکار به نقش یک روستایی ساده‌لوح به نام جفرسن اسمیت ظاهر شده که جوانی آرمان‌گراست. پس از مرگ یک سناتور آمریکایی گروهی سیاستمدار فاسد اسمیت را انتخاب می‌کنند تا جای او را بگیرد و عملا آلت دست آن‌ها باشد، اما اسمیت راه دیگری می‌رود و نه تنها توطئه آن‌ها را خنثی می‌کند، بلکه در مقام خود باقی می‌ماند. جین آرتور، کلود ریتز و توماس میچل هم در «آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود» بازی می‌کنند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/40.jpg


«رنگ‌های اصلی» Primary Colors (مایک نیکولز، ۱۹۹۸) /
جان تراولتا نقش جک استنتن یک فرماندار خوش‌برخورد جنوبی را بازی می‌کند که درگیر مبارزات انتخاباتی برای تعیین نامزد ریاست جمهوری است، اما در زندگی خصوصی خود با مشکلات زیادی روبروست. «رنگ‌های اصلی» بر اساس رمانی ساخته شد که درباره مبارزات انتخاباتی بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۹۲ است. «رنگ‌های اصلی» کمتر از دو ماه بعد از رسوایی مربوط به مونیکا لوینسکی به بازار آمد. هرچند تراولتا گفت شخصیت خود را تا حد زیادی از کلینتون الهام گرفت، اما تامپسن بازیگر نقش همسر او در فیلم گفت این نقش از هیلاری کلینتون الهام گرفته نشد.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/41.jpg

«رای بی‌طرفانه» Swing Vote (جاشوا مایکل استرن، ۲۰۰۸) / کوین کاستنر نقش مردی به نام باد جانسن را بازی می‌کند که همراه دختر نوجوانش مالی (مادلین کارول) در شهری کوچک در نیومکزیکو در یک تریلر زندگی می‌کنند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طوری پیش می‌رود که رای جانسن تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات خواهد بود. کلسی گرامر و استنلی توچی نقش دو نامزد ریاست جمهوری را بازی می‌کنند که می‌کوشند نظر جانسن را جلب کنند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/42.jpg

«رقیب» The Contender (راد لوری، ۲۰۰۰) /
معاون رئیس جمهور آمریکا به طور ناگهانی می‌میرد و رئیس جمهور (با بازی جف بریجز) بجای او سناتور لین هنسن (جون آلن) را انتخاب می‌کند. این انتخاب خیلی زود با مخالفت‌های بسیار روبرو می‌شود، چرا که هنسن ظاهرا در دوران دانشکده به لحاظ اخلاقی مشکل داشته است. در این بین، یک نماینده کنگره (گری اولدمن) برای برکناری هنسن عزم خود را جزم کرده است.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/43.jpg

«آقای متشخص» The Distinguished Gentleman (جاناتان لین، ۱۹۹۲) /
ادی مورفی که در ۱۹۹۲ فیلم موفق «بومرنگ» را روی پرده سینماها داشت، همان سال در کمدی سیاسی «آقای متشخص» به نقش یک باج‌گیر خرده‌پا به نام تامس جفرسن ظاهر شد. جفرسن با این تصور که در صورت حضور در کنگره می‌تواند حق و حساب‌های کلان بگیرد، کاری می‌کند که در انتخابات پیروز شود و به کنگره برود، اما وقتی سیاستمداران کارکشته به او کلک می‌زنند تصمیم می‌گیرد از مهارت‌های خود در باج گرفتن برای انتقام استفاده کند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/5.29/44.jpg


«سگ را بجنبان» Wag the Dog (بری لوینسن، ۱۹۹۷) / پس از یک رسوایی جنسی که در آن پای رئیس جمهور آمریکا در میان است، مشاور او وینفرد ایمز (آن هیچ) برای سرپوش گذاشتن بر قضیه - بخصوص که انتخابات دوره جدید در پیش است - از دکتر کانراد برین (رابرت دنیرو) کمک می‌خواهد. برین برای انحراف افکار عمومی یک جنگ جعلی به راه می‌اندازد و برای این کار از استنلی ماتس تهیه‌کننده بااستعداد هالیوود (داستین هافمن) می‌خواهد برنامه‌ای میهن‌پرستانه و تبلیغاتی بسازد. فیلم لوینسن یک ماه پیش از افشای رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی به بازار آمد. بعدها که کلینتون دستور بمباران افغانستان و سودان را صادر کرد، رقبای سیاسی او مدعی شدند او هم مثل شخصیت‌های این فیلم عمل کرده است.

--------------

منبع: سینما تجربی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 382
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,218
  • بازدید ماه : 4,065
  • بازدید سال : 27,855
  • بازدید کلی : 1,138,560
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M