loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 1464 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.13/IMAGE634822793422277543.jpg

 

تازه‌ترین ساخته ترنس مالیک فیلمساز نامتعارف آمریکایی در لیدو روی پرده رفت و با واکنش متفاوت تماشاگران روبرو شد.

فیلم «به سوی شگفتی» («To the Wonder») روز یکشنبه در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

فیلم جدید ترنس مالیک یکی از 18 فیلمی است که بخت دریافت جایزه شیر طلایی این دوره جشنواره را دارد.

«به سوی شگفتی» در حالی در لیدو روی پرده رفت که نه مالیک در مراسم فرش قرمز حضور داشت و نه بسیاری از بازیگران و در نتیجه تهیه‌کنندگان فیلم ناچار شدند به بسیاری از سئوال‌ها پاسخ بدهند.


«به سوی شگفتی» به شکلی هنرمندانه نگاه گذرا به مجموعه‌ای از روابط دارد و به طور مشخص بر یک داستان عاشقانه پرشور، اما در نهایت پردردسر متمرکز است که از پاریس آغاز می‌شود و در اوکلاهما به پایان می‌رسد.


خیلی‌ها در لیدو علاقه‌مند بودند «به سوی شگفتی» را ببینند، به طوری که روز یکشنبه هر چهار سئانس نمایش فیلم پر از تماشاگر بود و در نشست مطبوعاتی هم جای نشستن نبود.



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.13/IMAGE634822793415725531.jpg

ترنس مالیک در پشت صحنه فیلم «به سوی شگفتی»


این نشست بدون حضور مالیک که اساسا فردی گوشه‌گیر است، بن افلک بازیگر مرد اصلی فیلم، ریچل مک‌آدامز یکی از بازیگران نقش مکمل و خاویر باردم که نقش یک کشیش کاتولیک را بازی می‌کند، برگزار شد.



اولگا کوریلنکو بازیگر فیلم جیمزباندی «کوانتوم تسکین» (2008) که نقش زن اصلی «به سوی شگفتی» را بازی می‌کند و رومینا موندلو بازیگر ایتالیایی که در فیلم نقشی کوتاه اما مهم دارد، در نشست مطبوعاتی فیلم حاضر بودند.



در نهایت بیشتر خبرنگاران سئوال‌های خود را از نیکلاس گوندا و سارا گرین تهیه‌کنندگان «به سوی شگفتی» پرسیدند. هر دو آن‌ها در «درخت زندگی» فیلم قبلی مالیک هم با او کار کردند و قرار است در پروژه جدید او «سفر زمان»‌ نیز همکاری کنند.


به عنوان مثال یکی از سئوال‌هایی که در نشست مطرح شد این بود که در بروشور «به سوی شگفتی» نام شخصیت افلک در فیلم، نیل و حرفه او نویسندگی است و اینکه شخصیت کوریلنکو در اوکراین به دنیا آمده، اما هیچ‌کدام از این موارد در فیلم نبود.


این نکته هم مطرح شد که مالیک از افلک و کوریلنکو خواسته بود کتاب‌های نویسنده‌های روس مانند فئودور داستایوسکی و لئو تولستوی را بخواند که دلیل این کار هم در فیلم مشخص نیست. سئوال دیگری که مطرح شد این بود که چرا عکس مک‌آدامز که نقشی کوتاه در «به سوی شگفتی» دارد، در پوستر فیلم هست، اما کوریلنکو که نقش زن اصلی را دارد در پوستر نیست.



گرین در پاسخ به این سئوال گفت: «از این فیلم تنها یک عکس آن هم حدود یک سال پیش منتشر شد. ما هنوز پوستر رسمی نداریم.»



گوندا گفت: «مالیک به خاطر اینکه درگیر پروژه «سفر زمان»‌ است نتوانست در اولین نمایش «به سوی شگفتی» در ونیز شرکت کند و افلک و باردم هم درگیر پروژه‌های جدید هستند و نتوانستند به لیدو سفر کنند.»


کوریلنکو و موندلو هر دو از همکاری با مالیک گفتند و این بحث را مطرح کردند که کارگردان 68 ساله نوعی قدرت فراروانی برای برقراری ارتباط با بازیگران خود دارد.


کوریلنکو گفت: «او بدون آنکه حتی با من حرف زده باشد، دقیقا من را می‌شناخت و فیلمنامه را بر مبنای این شناخت نوشت. فکر می‌کنم او غیب‌گوست و این ترسناک است.»



«به سوی شگفتی»‌ مانند «درخت زندگی» که پارسال برنده جایزه نخل طلای کن جشنواره کن شد، مملو از تصاویر انتزاعی است، تصاویری مانند یک گل رز که در باغ پوشیده از برف یک کلیسا شکوفا می‌شود.



http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0913/6.13/IMAGE634822793428517554.jpg

اولگا کوریلنکو بازیگر فیلم «به سوی شگفتی»

کوریلنکو گفت: «او به من می‌گفت، "کلمات را دور بریز، حرف نزن، گاهی اوقات سکوت از کلمات قدرت بیشتری دارد." فکر می‌کنم نکته چشمگیر درباره مالیک همین است. او می‌تواند از طریق بدن و از طریق سکوت، داستان را به تو بگوید و در تو احساس ایجاد کند.»


باید منتظر ماند و دید که آیا سینماروها هم می‌توانند این ارتباط را با تازه‌ترین ساخته رازورزانه مالیک برقرار کنند. تماشاگرانی که در روز اول اکران «به سوی شگفتی»‌ آن را دیدند، اذعان کردند برخی از جنبه‌های فیلم برای آن‌ها گیج‌کننده بود. رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند در پایان یکی از نمایش‌های فیلم، تماشاگران ناراضی بودند.


در همین حال منتقدان «به سوی شگفتی» را به لحاظ تصویرپردازی مورد تحسین قرار دادند، اما نسبت به سبک روایی آن واکنش‌های متفاوت داشتند.

تاریخ اکران «به سوی شگفتی» در آمریکا هنوز مشخص نیست.


مالیک تا پیش از «درخت زندگی» در 40 سال فعالیت تنها چهار فیلم «برهوت»، «روزهای بهشت»، «خط قرمز باریک» و «دنیای نو» را کارگردانی کرد. «درخت زندگی» با بازی براد پیت، شان پن و جسیکا جاستین داستان یک خانواده‌ در جنوب آمریکا در دهه 1950 را روایت می‌کند.


روز یکشنبه همچنین فیلم اسرائیلی «خلاء را پر کن» به کارگردانی راما برشتین و ییگال برشتین در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز به نمایش درآمد.


شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز 29 اوت تا 8 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.

------------

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 198
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,034
  • بازدید ماه : 3,881
  • بازدید سال : 27,671
  • بازدید کلی : 1,138,376
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M