loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 1398 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)

کارگردان: Ben Lewin

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/PI/life-of-pi-poster.jpg

نویسنده : Ben Lewin

بازیگران: John Hawkes, Helen Hunt , William H. Macy

خلاصه داستان :

پرستاری به بیمار خود که به بیماری فلج اطفال مبتلاست و با کمک دستگاه زندگی می کند ارائه خدمت می کند، اما این خدمت به صورت بر آورده ساختن نیاز های جنسی اوست. در این بین قرانینی بین آنها وجود دارد که ..

شما می توانید از صدای نا به هنجار او بگویید ، مارک برای صحبت کردن باید تلاش کند . او 38 ساله است و بعد از مبتلا شدن به فلج اطفال ، اغلب این سال ها با دستگاه تنفسی زندگی کرده است .

بدن او لاغر و پیچ خورده است ؛ او به پرستارش ،ورا ، وابسته است تا او را روی یک برانکارد چرخ دار بیرون خانه ، ساعتی بگرداند . او قبل از بودن به عنوان یک کاراکتر در جلسات ، یک شخص حقیقی به نام مارک او-برین بوده است و این فیلم از مقاله ای که او در سال 1990 نوشته ، وام گرفته است : "ملاقات با یک پرستار جنسی(به عنوان ترجمه s e x surrogate – کسی که به بیمارانی که نمی توانند نیاز خود را به صورت مشروع برآورده کنند ، s e x می دهد. )" .

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/sessions1/Screen%20Shot%202012-12-02%20at%2012.39.20%20AM.jpegاو با تمام وجودش احساس می کند که خسته و به آخر رسیده است اما او دوست دارد که قبل از مرگش حداقل با یک زن آمیزش جنسی داشته باشد . زمانیکه رابطه جنسی در فیلم ها مانند اتومبیل های داخل خیابان ها امری عادیست ،تلاش برای برآورده کردن خواسته او مستلزم تصمیم گیری فوق العاده ایست .فیلم یادآور رابطه جنسی غیر مشروع و حتی تجلیل از آن است .

جان هاوکس نقش مارک را ایفا می کند ، کسی که در سال های اخیر به عنوان بازیگری با استعداد اعجاب آور ظاهر شده است . کاری که او در اینجا انجام می دهد تنها جسمانی نیست ، مستلزم احساسات است تا داستان را به قلمرو احساسات عمیق و متحیر کننده و حتی کمدی هدایت کند.

مانند بسیاری از فیلم ها و حتی بیش تر از آنها ، جلسات به دو بازیگر اصلیش وابسته است تا بتواند خوب به نظر برسد و در اینجا هلن هانت اجرایی دقیق و از سر نازک بینی دارد . او نقش چریل(شریل) را بازی می کند ،یک پرستار جنسی در برکلی کالیفرنیا . وقتی که این جور افراد ، سوژه مناسبی برای کمدین ها هستند ، او بر قانونی بودن و برحق بودن شغلش پافشاری می کند و حتی قوانین و محدودیت ها را به مارک توضیح می دهد .

آنها 6 ملاقات خواهند داشت نه بیشتر . آنها با هم کار نمی کنند که عاشق هم بشوند ، آنها می خواهند که به هدف جسمانی مشخصی برسند . مارک این را می فهمد ، گرچه دفعاتی وجود دارد که هردو از قانون سرپیچی می کنند!

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/sessions1/Screen%20Shot%202012-12-02%20at%2012.38.42%20AM.jpegشرایط آنها پیچیده است و از حالات معمولی بسیار به دور! چیزی که واقعا می درخشد ، راهی است که فیلم ، فیلم نامه و کارگردان آن بن لوین بیان می کند - و به طور خاص در مورد آنچه اتفاق می افتد ، دقیق است . اگرچه درجه بندی فیلم R است و هلن هانت در بعضی قسمت ها برهنه است اما هیچ آمیزشی دیده نمی شود . این ایده خردمندانه ای برای فیلم است . زمانیکه او به مارک می گوید که چه کاری می کند و چرا می کند ، این به همان اندازه که برای مارک تازه و شیرین است ، برای ما بینندگان نیز هست .

فیلم از حضور یک ناظر بهره می برد ؛ یک مشاور و محرم راز ، که او نیز مجرد است . شاید این فقدان فعالیت جنسی بهتر او را واجد شرایط کند . این فرد پدر براندن(با بازی ویلیام مکی) هست ، کشیش و اعتراف گیرنده مارک . مارک در مورد مسائل مذهبی کاتولیک جدی است و برای راهنمایی به کشیش مراجعه می کند . پدر براندن که موهای بلند کمرنگ او تداعی beach boys (گروه معروف !!!) است ، نیز به همان اندازه جدی است .

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/sessions1/Screen%20Shot%202012-12-02%20at%2012.38.30%20AM.jpegوقتی مارک برای اعتراف می رود ، بعد از اینکه تخت برانکارد گونه چرخدار او وارد کلیسا می شود ، کنار محراب قرار می گیرد . این جاسازی ممکن است که برای هدفی دراماتیک باشد ، اما حدس من این است که جایگاه ویژه اعتراف برای مارک از نظر جسمی غیر قابل استفاده است و البته اینکه جایگاه کنار محراب به آنها هیبت و وقار خاصی می بخشد .

این همچنین زمینه را برای لحظه ای که می دانیم اتفاق می افتد آماده می کند . در تئوری هرگونه آمیزش جنسی خارج از چهارچوب ازدواج – حتی اگر به هر دلیلی امکان حاملگی و رشد جنین را محدود کند – توسط کلیسای کاتولیک به عنوان گناه تلقی می شود . آنچه مارک انجام می دهد گناه است ؛ او به راهنمایی معنوی نیاز دارد . چرا او نمی تواند یک آمیزش جنسی داشته باشد و سریعا استغفار کند؟! این گونه عمل نمی کند . راه بازگشتی وجود ندارد .

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/sessions1/Screen%20Shot%202012-12-02%20at%2012.36.37%20AM.jpegاما شاید یک خیر بزرگی در میان باشد که رحم و شفقت را نیز شامل می شود . پدر براندن همه چیز را در مورد مارک و شرایطش می داند و به مارک با یک جمله تاثیرگذار تسلی می دهد : "من در دلم می دانم که خدا در این مورد از تو خواهد گذشت ، برو و انجامش بده" . اگر این جمله مستقیما از مقاله مارک او-برین نیست ، باید در آن مقاله قرار گیرد .

در ابتدا ، مارک چند بار به طور اجتناب ناپذیر دچار انزال زودرس می شود . او یک بمب است که سال ها انتظار انفجار را می کشیده است . خوشبختانه چریل او را در جلسات راهنمایی می کند ، وقتی که در همان زمان با نگاهی اجمالی زندگی شخصی او را مرور می کنیم .

جلسات به هیچ عنوان در مورد رابطه جنسی نیست . در مورد دو نفر است که می توانند با هم راحت باشند و در مورد احساس خرسندی که بین آنها شکل می گیرد . این فیلم صحنه های جنسی بی ارزش و احمقانه دیگر فیلم ها را ملامت و اصلاح می کند . این یک یاد آوری است که باید با هم مهربان باشیم .

منبع: سایت نقد فارسی

مترجم: رضا کوچک زاد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 844
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,680
  • بازدید ماه : 4,527
  • بازدید سال : 28,317
  • بازدید کلی : 1,139,022
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M