loading...
دانلود و نقد فیلم | اخبار سینمای جهان
admin بازدید : 534 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (0)

 

هریسون فورد، سوپراستار و ثروتمندترین بازیگر هالیوود سیزدهم جولای هفتاد ساله می‌شود. وی در مصاحبه‌ای که با مجله تایم داشته به نکات جالبی در مورد زندگی‌اش اشاره کرده که به مناسبت تولدش شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

هریسون فورد در 13 جولای 1942 در ایالت شیکاگو به دنیا آمد و فرزند دوروتی نیدل‌من (بازیگر و گوینده رادیو) و کریستوفر فورد (بازیگر تبلیغاتی) است. اجداد مادری او یهودی بوده و از مینسک در روسیه مهاجرت کرده‌اند. اما اجداد پدریش کاتولیک بوده و اصلیت آنها ایرلندی و آلمانی می‌باشد. رشد او در عرصه بازیگری خیلی زود رشد کرد و در این زمینه یکی از بهترین بازیگران هالیوود محسوب می شود. وی هم اکنون در صدر لیست بازیگران ثروتمند هالیوود قرار دارد. مردم فورد را بیشتر با نقش هان سولو در فیلم «جنگ ستارگان» می‌شناسند. در عین حال نقش دکتر ایندیانا جونز، باستان‌شناس و ماجراجوی سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» هم بسیار بر شهرت او افزوده است.

درباره بازیگری

« آن چه که درباره ساخت فیلم سینمایی دوست دارم این است که همیشه زیر اسلحه هستی! زیرا حدودا 250 نفر در اطراف صحنه فیلمبرداری ایستاده اند و تو باید فارغ از همه اینها کارت را درست انجام دهی و این به معنای بازیگری تحت فشار شدید است.»


درباره زنخدان!

«من یک ماشین ولووی 544 داشتم. در حالی که بر روی شانه سمت راستم تکیه داده بودم یادم آمد که کمربند ایمنی خود را نبسته ام. تا آمدم کمربند را بر روی شانه ام متصل کنم، ناگهان با یک کیوسک تلفن برخورد کردم. ولووی من کاملا واژگون و صورتم کاملا خونی شد. این بود که پس از عمل جراحی، چانه من یعنی همان «زنخدانی» که می بینید به وجود آمد!»

درباره کارگردانی

«کارگردانی، خطرناکترین و سخت ترین کار در دنیاست. نه تنها زمان زیادی را می طلبد بلکه سود چندانی ندارد. «باب هوسکینز» می گوید پس از کارگردانی اولین فیلمش، درست مانند مرده ای درون تابوت و در حال خاکسپاری شده بودم که پنگوئن ها محاصره ام کرده بودند! «بیل مورای» هم می گوید: این هفتمین باری است که برای دستمزدی مشابه کار می کند! بنابراین من همکاری با کارگردان را ترجیح می دهم. این بخش، بخش دوست داشتنی کار است!»


درباره بهترین فیلم

«درباره فیلم‌ها اطلاع زیادی ندارم، اما یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ام، فیلمی با نام «کشتن مرغ مقلد» بود. زیرا موضوع آن واقعا جذاب و دوست داشتنی‌ست. واقعا این فیلم مرا تکان داد و تحرک و تلاش مرا صد چندان کرد.»


درباره پسرک پوستر به دست

«اگرچه من به پیام فیلم های سینمایی اهمیت نمی دهم اما آنچه که شما در فیلم انجام می دهید مهم است! این که تا چه حد به خلق آثاری جدی و انتقال مفاهیم به تماشاچی و مخاطبان موفق شوید و سپس پاسخی برای آن پیدا کنید تا طی آن بتوانید در دو ساعت به حل مشکل بپردازید. البته من نیز علاقه ای ندارم که به صورت پسرک پوستر به دست در کنار سینما بایستم و برای ارسال پیام فیلم تبلیغ کنم. زیرا ما نباید تصمیم بگیریم که کدام قسمت از موضوع است که ما براساس آن چه که تمایل داشتیم توانسته ایم خود را به آن نزدیک کنیم و یا این که همزادپنداری مخاطب را به خود جلب نموده‌ایم.»


درباره بازنشستگی

«برنامه ای برای بازنشستگی ندارم. بسیار علاقه مندم که بازیگری را تا زمان پیر شدن ادامه دهم. زیرا هیچ مشکلی برای بازی با سنین بالا وجود ندارد.»


درباره هریسون فوردهای جوان

«در همان جایی که هستی باش. فرصت ها در حرکتند. بسیاری از کسانی که به اتوبوس «گری هوند» به «لوس آنجلس» سوار شده اند، آن را ترک می کنند. تو اما برگرد به خانه. بعضی اوقات تو دلیلی که می توانی شغلی به دست آوری، این است که تو تنها کسی هستی که باقی مانده ای. من بازیگری را تا 35 سالگی رها نکردم. پس تو چنین کن.»

-----------

منبع: سینما پرس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درصورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد، ما را از طریق لینک زیر در جریان بگذارید. باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 684
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,520
  • بازدید ماه : 4,367
  • بازدید سال : 28,157
  • بازدید کلی : 1,138,862
  • کدهای اختصاصی
    جدول فروش فیلم ها
    فیلم (هفتــــــــگی) فروش
    Think Like a Man Too$29.2 M
    22 Jump Street$27.5 M
    Dragon 2 $24.7 M
    Jersey Boys$13.3 M